Industrie

Calitate si conditii de furnizare a serviciului universal īn domeniul postal

Cerintele de calitate pentru serviciile din sfera serviciului universal au fost stabilite de catre ANCOM prin intermediul Deciziei presedintelui ANCOM nr. 1363/2019 privind desemnarea Companiei Nationale Posta Romāna S.A. ca furnizor de serviciu universal īn domeniul serviciilor postale, acestea vizānd norme de distribuire pentru urmatoarele categorii de trimiteri postale:
  • pentru distribuirea trimiterilor de corespondenta intracomunitare din cea mai rapida categorie standard, CNPR are obligatia de a respecta urmatoarele cerinte de calitate:
    • 85% din numarul total al acestor trimiteri postale vor fi livrate īn cel mult 3 zile lucratoare de la data depunerii acestora la punctele de acces;
    • 97% din numarul total al acestor trimiteri postale vor fi livrate īn cel mult 5 zile lucratoare de la data depunerii acestora la punctele de acces.
Aceste cerinte de calitate trebuie īndeplinite de catre CNPR īn relatia cu fiecare stat membru al Uniunii Europene.
 
  • pentru distribuirea trimiterilor de corespondenta interne din cea mai rapida categorie standard, īn greutate de pāna la 2 kg (inclusiv), , CNPR are obligatia de a respecta urmatoarele cerinte de calitate:
    • 85% din numarul total al acestor trimiteri postale vor fi livrate īn cel mult doua zile lucratoare de la data depunerii acestora la punctele de acces;
    • 97% din numarul total al acestor trimiteri postale vor fi livrate īn cel mult patru zile lucratoare de la data depunerii acestora la punctele de acces.