Printeaza Pagina

Calitate si conditii de furnizare a serviciului universal în domeniul postal

Cerintele de calitate pentru serviciile din sfera serviciului universal au fost stabilite de catre ANCOM prin intermediul Deciziei presedintelui ANCOM nr. 1363/2019 privind desemnarea Companiei Nationale Posta Româna S.A. ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor postale, acestea vizând norme de distribuire pentru urmatoarele categorii de trimiteri postale:
  • pentru distribuirea trimiterilor de corespondenta intracomunitare din cea mai rapida categorie standard, CNPR are obligatia de a respecta urmatoarele cerinte de calitate:
    • 85% din numarul total al acestor trimiteri postale vor fi livrate în cel mult 3 zile lucratoare de la data depunerii acestora la punctele de acces;
    • 97% din numarul total al acestor trimiteri postale vor fi livrate în cel mult 5 zile lucratoare de la data depunerii acestora la punctele de acces.
Aceste cerinte de calitate trebuie îndeplinite de catre CNPR în relatia cu fiecare stat membru al Uniunii Europene.
 
  • pentru distribuirea trimiterilor de corespondenta interne din cea mai rapida categorie standard, în greutate de pâna la 2 kg (inclusiv), , CNPR are obligatia de a respecta urmatoarele cerinte de calitate:
    • 85% din numarul total al acestor trimiteri postale vor fi livrate în cel mult doua zile lucratoare de la data depunerii acestora la punctele de acces;
    • 97% din numarul total al acestor trimiteri postale vor fi livrate în cel mult patru zile lucratoare de la data depunerii acestora la punctele de acces. 

Desemnarea CNPR ca furnizor de serviciu universal