Industrie

Procesul de portare

Procesul de portare este condus de furnizorul acceptor. Portarea numărului se realizează numai la cererea expresă a abonatului, care se depune la furnizorul acceptor.

 

Fiecare furnizor stabilește modalitățile și procedura de primire a cererilor de portare. Documentele solicitate de furnizorul acceptor sunt stabilite īn procedura proprie, prin intermediul acestora trebuind stabilită autenticitatea informațiilor prezentate de solicitant, īn vederea validării cererii (de ex. documente de identitate, facturi, declarații pe propria răspundere). Īn cazul portării numerelor utilizate pe cartele preplătite trebuie  verificată seria cartelei SIM.

 

Pot fi portate atāt numerele utilizate pentru servicii pe bază de abonament, cāt și numerele utilizate pentru cartele preplătite. Motivele de refuz al portării de către furnizorul donor sunt strict limitate, fiind prevăzute īn Decizia 144/EN/2006. Nu pot constitui motive de refuz al cererii de portare a numărului existenta unor datorii ale abonatului către furnizorul donor, existența unei durate minime de īncheiere a contractului sau suspendarea furnizării serviciului prin intermediul numărului respectiv.
 
Prin depunerea unei cereri de portare, utilizatorii solicită implicit și īncetarea contractului de telefonie pe care īl au cu furnizorul donor. Prin urmare, nu trebuie depusă cerere de reziliere la furnizorul donor. Contractul īntre abonat și furnizorul donor cu privire la furnizarea serviciilor prin intermediul numărului portat īncetează la data portării. Dacă serviciile de telefonie sunt parte a unui pachet de servicii, celelalte servicii pot continua, īn funcție de prevederile contractuale. Rezilierea contractului īntre abonat și furnizorul donor se realizează cu respectarea condițiilor prevăzute īn contractul respectiv. Solicitantul portării are obligațiile prevăzute īn contractul cu furnizorul donor, născute și neexecutate anterior īncetării acestuia.
 
Portarea se realizează la data convenită īntre abonat și furnizorul de servicii. De regulă, portarea are loc īn a treia zi lucrătoare de la depunerea cererii dar, la solicitarea abonatului, termenul poate fi amānat fără a putea depăși 25 de zile lucrătoare de la data solicitării portării. Īntreruperea serviciului de comunicații electronice, la data stabilită pentru portare, nu trebuie să depășească termenele prevăzute īn Condițiile tehnice și comerciale de implementare a portabilității numerelor (CTC).