Drepturile utilizatorului

Drepturile tale de informare în calitate de utilizator de servicii de telefonie

Citeste ce semnezi!

 

Înainte de a semna un contract de abonament sau de a cumpara o cartela pentru servicii de telefonie e bine sa-ti cunosti drepturile si sa te informezi cât mai bine. Decizia pe care o vei lua când achizitionezi servicii de telefonie va fi astfel una corecta si adecvata nevoilor tale. Drepturile tale de informare sunt garantate prin lege.

 

ÃŽnainte de a semna contractul

 

La punctele de vânzare ale oricarui furnizor trebuie sa ti se spuna - si, la cerere, sa ti se dea în format tiparit sau electronic -  trei informatii importante: planul tarifar, tarifele si durata minima a contractului.

 

Nu esti obligat sa semnezi contractul pe loc! Poti solicita si obtine gratuit, înainte de semna, o copie a Contractului-cadru si a Conditiilor generale de furnizare a serviciului.

Poti sa iei aceste documente acasa, sa te consulti cu apropiatii, sau chiar cu un avocat si abia apoi sa decizi daca vei semna. Nu-l poti obliga pe operator sa modifice contractul, dar poti alege alt operator care îti ofera conditii mai bune.

La fel si înainte de cumpararea cartelei preplatite, când poti sa ceri si sa primesti gratuit Conditiile generale de furnizare a serviciului.

 

La semnarea contractului,

operatorul trebuie sa-ti ofere un exemplar tiparit al Procedurii de solutionare a reclamatiilor.

 

Pe parcursul derularii contractului

 

·          ai dreptul de a solicita si de a primi o factura detaliata, în care se vor regasi informatii referitoare cel putin la perioada de tarifare, tarifele percepute, gratuitati, reduceri de care ai beneficiat, lista completa a apelurilor efectuate si receptionate pentru care se percepe tarif, durata acestora etc.

 

·         ai dreptul sa fii informat cu 30 de zile înainte despre orice modificari operate de furnizor asupra conditiilor contractuale (servicii oferite, tarife, mod de taxare). Daca nu esti de acord cu modificarile anuntate, poti renunta la contract fara a plati despagubiri.

 

·          în cazul în care contractul tau pentru furnizarea de servicii de telefonie este prelungit automat, iar rezilierea sa ulterioara presupune plata unor penalitati, operatorii vor trebui sa te informeze prin intermediul facturii sau printr-un SMS despre data la care expira contractul si data-limita pâna la care poti cere sa nu ti se prelungeasca respectivul contract. Vei primi aceasta informare  cu minim 15 zile si cu maxim 45 de zile înainte data-limita a notificarii.

 

Daca aceste drepturi îti sunt încalcate, te poti adresa ANCOM.

:: info centru

 

:: Contractul

(detalii)

:: Factura detaliata

(detalii)

:: Numerele de telefon

(detalii)

:: Portabilitate

(detalii)

:: Deblocarea terminalelor

(detalii)

:: Roaming

(detalii)

:: Registrul abonatilor 

(detalii)

:: Ghiduri

(detalii)

:: Relatia cu publicul

 

:: ÃŽntreaba ANCOM

(detalii)

:: Sesizeaza ANCOM 

(detalii)

:: Audiente

(detalii)