Comunicate de presă

Calitatea livrării de către CNPR a trimiterilor poștale interne prioritare, evaluată de ANCOM

17.06.2020

 

Īn contextul desemnării Companiei Naționale Poșta Romānă S.A. (CNPR) ca furnizor de serviciu universal īn domeniul serviciilor poștale pentru perioada 1 ianuarie 2020 - 31 decembrie 2024, ANCOM supune consultării publice condițiile și procedura de evaluare a gradului de īndeplinire de către furnizorul de serviciu universal a cerințelor minime de calitate pentru livrarea trimiterilor poștale interne de corespondență din cea mai rapidă categorie standard.

Cerințe minime de calitate pentru serviciile poștale

Potrivit reglementărilor ANCOM, īn calitatea sa de furnizor de serviciu universal, CNPR are mai multe obligații, printre care și obligația de a asigura livrarea la destinatari a trimiterilor interne prioritare de corespondență din sfera serviciului universal, īn greutate de pānă la 2 kg (inclusiv), cu respectarea următoarelor cerințe minime de calitate:  

            a) 85% din numărul total al acestor trimiteri de corespondență vor fi livrate īn cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii acestora la punctele de acces; 

            b) 97% din numărul total al acestor trimiteri de corespondență vor fi livrate īn cel mult patru zile lucrătoare de la data depunerii acestora la punctele de acces.

Evaluarea īndeplinirii cerințelor de calitate de către CNPR

Pentru evaluarea gradului de īndeplinire a acestor cerințe minime de calitate, CNPR va avea obligația de a realiza anual măsurătorile necesare pentru livrarea trimiterilor interne prioritare de corespondență, īn greutate de pānă la 2 kg (inclusiv). CNPR nu va avea obligația de a realiza aceste măsurători pentru localitățile incluse īn lista celor considerate ca aflate īn cazuri excepționale sau situate īn condiții geografice excepționale.

Evaluarea anuală a respectării acestor cerințe minime de calitate se va realiza de către CNPR prin īncheierea unui contract cu un organism de monitorizare independent, privind efectuarea măsurătorilor de calitate. Măsurătorile se vor realiza pe baza rezultatelor celui mai recent fluxul real, determinat īn conformitate cu prevederile Standardului SR EN 13850:2013. Īn plus, CNPR va avea obligația de a īncheia contracte cu organisme independente de audit, atāt pentru auditarea măsurătorilor de flux real, cāt și pentru auditarea modului īn care s-au derulat măsurătorile de calitate.

Pe baza rezultatelor măsurătorilor de calitate, CNPR va īntocmi anual un raport detaliat pe care īl va transmite ANCOM spre aprobare, pānă la data de 15 mai a anului următor efectuării măsurătorilor, urmānd să publice raportul pe propria pagină de internet īn termen de 10 zile de la data aprobării.

Serviciul universal īn domeniul serviciilor poștale

Accesul la serviciul universal poștal reprezintă dreptul oricărei persoane de a beneficia de furnizarea permanentă a serviciilor incluse īn sfera serviciului universal, la un anumit nivel de calitate, īn orice punct de pe teritoriul Romāniei, la tarife accesibile.

Procesul de consultare publică

Proiectul de decizie privind stabilirea condițiilor și procedurii de evaluare a gradului de īndeplinire a cerințelor minime de calitate pentru livrarea trimiterilor de corespondență interne prioritare, impuse prin Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare īn Comunicații nr. 1363/2019 privind desemnarea Companiei Naționale Poșta Romānă – S.A. ca furnizor de serviciu universal īn domeniul serviciilor poștale poate fi consultat aici. Persoanele interesate sunt invitate să formuleze şi să transmită observații și propuneri pānă la data de 29.06.2020, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Noua nr. 2, sector 3, București), prin intermediul Registraturii online sau prin intermediul direcțiilor regionale ale Autorității. Observațiile pot fi transmise și prin fax la numărul +40 372 845 402 sau prin e-mail, pe adresa consultare@ancom.org.ro.