Comunicate de presă

Atentie la ofertele de telefonie si date mobile fara roaming!

28.06.2018

Īn ultima perioadă, am primit la ANCOM petiții din partea utilizatorilor cu privire la lipsa serviciului de roaming din planurile tarifare contractate. Este perioada vacanțelor și este important ca cei care īși vor petrece concediul īn afara țării să verifice īnainte dacă beneficiază de serviciul de roaming pentru telefonul mobil sau trebuie să solicite furnizorilor activarea acestuia. Operatorii mobili pot comercializa și abonamente sau cartele preplătite fără acces la servicii īn roaming, cu resurse (minute/SMS-uri/MB/GB) utilizabile doar pe teritoriul Romāniei. ”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.

Operatorii mobili pot să ofere planuri tarifare (abonamente ori cartele preplătite) fără acces la servicii īn roaming, destinate celor care nu doresc să utilizeze serviciile de telefonie sau date mobile și atunci cānd călătoresc īn afara Romāniei, preferānd să beneficieze de mai multe resurse naționale la prețuri avantajoase.

Dacă doresc să călătorească īn afara țării, īnainte de a alege o ofertă, fie că este vorba de o opțiune sau de un nou abonament, utilizatorii trebuie să verifice dacă aceasta include serviciul de roaming.

Schimbarea planului tarifar

Utilizatorii de cartele preplătite care beneficiază de o opțiune fără acces la roaming și care doresc acces la acest serviciu pot să īși schimbe opțiunea (să achiziționeze un plan tarifar cu acces la roaming) sau pot să dezactiveze opțiunea națională și, dacă au activ serviciul de roaming, să utilizeze creditul disponibil īn cont, la tarife standard (īn Spațiul Economic European, tarifele naționale). Īn aceste cazuri, beneficiile neutilizate din oferta națională se pierd. Unii operatori pun la dispoziția utilizatorilor și oferte cu roaming care pot fi activate simultan cu cea națională existentă īn cont, īn acest caz fiind disponibile īn roaming beneficiile cumulate din cele două opțiuni.

Condițiile de activare și reactivare a opțiunilor sunt stabilite de fiecare furnizor, nefiind supuse reglementărilor europene referitoare la furnizarea serviciilor de roaming.

Īn cazul abonamentelor fără acces la serviciul de roaming, utilizatorii pot solicita furnizorului renegocierea contractului și modificarea planului tarifar. O altă variantă la care pot apela utilizatorii īn cazul īn care nu doresc modificarea planului tarifar fără roaming constă īn achiziționarea unei cartele preplătite care să includă serviciul de roaming.

Bine de știut

  • Trecerea de la un plan tarifar fără roaming la unul cu roaming presupune, de regulă, creșterea prețului, dar și a resurselor incluse, astfel că poate conduce la īnceperea unei noi perioade minime contractuale.
  • Ofertele fără serviciul de roaming inclus au īnceput să fie comercializate după intrarea īn vigoare a regulamentului „roam like at home”.
  • Toate planurile tarifare cu serviciul de roaming activat beneficiază automat de „roam like at home” īn UE/SEE, adică resursele naționale pot fi utilizate și īn roaming, īn SEE, īn limita unei utilizări ocazionale și rezonabile. Minutele/SMS-urile īn rețea și minutele internaționale, incluse īn abonamente și opțiuni, pot fi utilizate doar īn țară.

Ce, cum şi unde reclami

Dacă operatorul tău nu īți respectă drepturile legate de utilizarea serviciului de roaming, poți face o sesizare către ANCOM, urmānd pașii descriși aici.

Mai multe informații despre serviciul de roaming și mecanismul „roam like at home” sunt disponibile pe pagina de internet a ANCOM, aici.