Comunicate de presă

ANCOM propune unele modificări cu privire la serviciul universal în domeniul serviciilor poştale

24.03.2014
 
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) supune astăzi consultării publice un proiect de decizie prin care propune modificarea unor etape şi termene procedurale care privesc modalitatea de compensare a costului net aferent serviciului universal.
Aceste modificări vizează Decizia președintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii nr. 541/2013 privind condiţiile şi procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale, act normativ care reglementează inclusiv modalitatea de compensare a costului net.
Astfel, autoritatea propune asocierea într-un singur termen - de 135 de zile, a celor 45 de zile dedicate, conform Deciziei preşedintelui ANCOM nr. 541/2013, stabilirii costului net şi a celor 90 de zile aferente, conform aceleiaşi decizii, etapei dedicate stabilirii cuantumului contribuţiilor furnizorilor ce vor participa la fondul de compensare şi/sau, după caz, celei dedicate stabilirii cuantumului taxei aplicate serviciilor poştale de care beneficiază utilizatorii finali, inclusiv etapei aferente emiterii deciziilor în acest scop.
O altă modificare propusă prin proiectul de decizie vizează posibilitatea suspendării termenului aferent analizării cererii de compensare a costului net în cazul în care documentele şi informaţiile puse la dispoziţia ANCOM de către furnizorul de serviciu universal în vederea compensării costului net nu reflectă, în integralitate, elementele minime solicitate, până la primirea tuturor informaţiilor necesare. Autoritatea impune prin proiectul de decizie supus consultării un termen de maxim 5 zile pentru transmiterea de către furnizorul de serviciu universal a datelor solicitate de către ANCOM.

Proiectul de decizie privind modificarea şi completarea Deciziei preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii nr. 541/2013 privind condiţiile şi procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale poate fi consultat aici, persoanele interesate fiind invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri până la data de 3.04.2014, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Nouă nr.2, sector 3, Bucureşti), direct la registratură sau prin intermediul direcţiilor regionale ale Autorităţii. Observaţiile pot fi transmise şi prin fax la numărul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.org.ro.