Comunicate de presă

Actualizări necesare pentru realizarea inventarului național al rețelelor publice de comunicații

15.12.2021 

ANCOM a lansat spre consultare publică un proiect de decizie privind formatul și modalitatea de transmitere a informațiilor cu privire la dezvoltarea și localizarea geografică a rețelelor publice de comunicații electronice și a elementelor de infrastructură fizică asociate acestora. Informațiile care vor fi transmise ANCOM vor fi utilizate pentru realizarea inventarului național al rețelelor publice de comunicații electronice și al elementelor de infrastructură asociate acestora.

Modificări propuse de proiectul de decizie 

„Este necesară revizuirea cadrului legal actual pentru a extinde raportarea la nivel național pentru toate categoriile de furnizori de rețele publice de comunicații electronice, cu scopul de a realiza un inventar modern al rețelelor și al elementelor de infrastructură asociate acestora, astfel încât acest instrument să aducă maximum de beneficii, în mod direct autorităților și industriei telecom, dar și indirect tuturor utilizatorilor de servicii de comunicații”, a declarat vicepreședintele ANCOM, Eduard Lovin.

Proiectul de decizie propune utilizarea unui nou set de criterii de selectare a furnizorilor de rețele publice de comunicații electronice care vor transmite informații complexe, în format XML sau, după caz, CSV.

Pentru a spori acuratețea datelor referitoare la acoperirea teritoriului României cu rețele de comunicații electronice și elemente de infrastructură, se extinde raportarea la nivel național pentru toate categoriile de furnizori de rețele publice de comunicații electronice care vor avea obligația de a raporta informații, renunțându-se la diferențierea actuală între municipiul București și restul teritoriului național.

Proiectul de decizie prevede o nouă dată, cea de 15 octombrie, pentru actualizarea anuală a informațiilor transmise de către furnizorii de rețele publice de comunicații electronice.

De asemenea, se propune modificarea și completarea informațiilor ce trebuie transmise ANCOM de către furnizorii de rețele și, punctual, reorganizarea acestora pe categorii, modificarea, ori după caz, introducerea de noi definiții. 

Odată cu adoptarea acestui proiect de decizie, prevederile Deciziei președintelui ANCOM nr. 1108/2017 vor fi abrogate.

Procesul de consultare publică

 

Proiectul de decizie poate fi consultat aici, persoanele interesate fiind invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri până la data de 14.01.2022,  pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Nouă nr. 2, sector 3, Bucureşti), prin intermediul Registraturii online sau prin intermediul direcţiilor regionale ale Autorităţii. Observaţiile pot fi transmise şi prin fax la numărul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.ro