Comunicate de presă

Īn ce condiții īți poate modifica operatorul contractul de telefonie, internet sau televiziune?

 16.06.2020

 

Modificarea contractului pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune se poate face atāt la cererea utilizatorului, cāt și la inițiativa operatorului. Dacă operatorul intenționează să modifice unilateral clauze din contract (servicii oferite, tarife, mod de tarifare etc.), are obligaţia să īși informeze abonații despre conținutul modificărilor, prin intermediul unei notificări, cu cel puţin 30 de zile īnainte de producerea acestora. Īn acest interval, dacă nu sunt de acord cu modificările, abonații pot renunţa la contract fără a plăti despăgubiri.

Transmiterea notificărilor

Notificarea privind intenția de a modifica unilateral contractul trebuie să fie transmisă de operator printr-unul din următoarele mijloace:

·         e-mail

·         SMS

·         contul de client al utilizatorului de pe site-ul operatorului, caz īn care va fi īnsoțită de un SMS și/sau e-mail de avertizare cu privire la transmiterea notificării.

·         fax

·         scrisoare

Mijlocul ales de furnizor pentru transmiterea notificării trebuie să asigure transmiterea integrală a textului acesteia, fără a face trimitere la alte surse de informare.

Ce, cum şi unde reclami

Dacă furnizorul a modificat contractul fără să te notifice sau nu te-a informat despre posibilitatea de a denunţa contractul fără penalităţi, ANCOM poate lua măsuri. Sesizările pot fi trimise prin mijloacele menționate īn secţiunea Sesizează ANCOM!

InfoCentru ANCOM

Poți afla mai multe detalii despre contractele īncheiate cu operatorii și despre informațiile pe care aceștia sunt obligați să le publice pe site-urile proprii de internet, consultă InfoCentrul ANCOM, aici.