Comunicate de presă

Mai multe informaţii pentru utilizatorii finali pe site-ul ANCOM

22.11.2012

 

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii a creat pe pagina de internet proprie o nouă versiune a secţiunii dedicate utilizatorilor finali. Aceasta este structurată pe trei mari categorii - telefonie, internet şi televiziune – şi prezintă într-un mod mai accesibil toate informaţiile de care utilizatorii au nevoie în vederea încheierii unui contract corect şi pentru a înţelege mai bine serviciile pe care urmează să le achiziţioneze sau de care deja beneficiază.
Pagina dedicată utilizatorilor de comunicaţii a fost reconfigurată şi completată pentru ca aceştia să înţeleagă mai bine modul în care funcţionează serviciile pe care le folosesc, pentru a-şi cunoaşte drepturile şi, astfel, pentru a întâmpina cât mai puţine probleme în relaţia lor cu furnizorii de servicii de comunicaţii electronice.
Astfel, noua pagină oferă utilizatorilor informaţii cu privire la elementele pe care ar trebui să le aibă în vedere în momentul în care doresc să achiziţioneze un serviciu de comunicaţii electronice, la modalitatea în care pot încheia un contract (care poate fi încheiat în scris, dar şi telefonic sau online) şi la ce ar trebui să fie atenţi înainte de a-l semna (durata acestuia, timpul de instalare şi activare a serviciului, tarifele aplicabile etc). Prin oferirea unor informaţii structurate şi detaliate privind încheierea contractelor între furnizori şi utilizatori, ANCOM îşi propune să vină în întâmpinarea acestora din urmă, având în vedere numărul mare de petiţii pe care Autoritatea le primeşte cu privire la acest subiect. Din cele 1.129 de petiţii primite de ANCOM de la începutul anului până la 21 noiembrie 2012, 40% au vizat probleme legate de contractele pe care utilizatorii le-au încheiat cu furnizorii de servicii de comunicaţii electronice. Una dintre problemele tot mai des întâlnite în petiţiile primite de ANCOM este cea a contractelor încheiate telefonic, cărora mulţi utilizatori le contestă autenticitatea. O mare parte dintre utilizatorii finali nu ştiu că încheierea unui contract la distanţă este legală şi nu sunt informaţi asupra condiţiilor în care se poate încheia un astfel de contract. În noua pagină dedicată utilizatorilor, Autoritatea oferă informaţii detaliate privind modalităţile şi implicaţiile încheierii unui contract de servicii de comunicaţii electronice la distanţă.
O altă categorie de probleme semnalate Autorităţii de către utilizatorii finali vizează facturarea serviciilor de comunicaţii (13% din totalul plângerilor primite de ANCOM în perioada 1 ianuarie – 21 noiembrie 2012). Pentru o mai bună înţelegere a modului în care sunt tarifate şi facturate serviciile de comunicaţii electronice, Autoritatea îi sfătuieşte pe utilizatori să îşi citească atent contractele, să solicite lămuriri suplimentare furnizorilor şi să le solicite acestora facturi detaliate pentru perioadele în care s-au înregistrat sumele de plată contestate. Furnizorii au obligaţia de a pune la dispoziţia utilizatorilor facturi detaliate la cererea acestora, atât pentru serviciile furnizate pe bază de abonament, cât şi pentru cele furnizate pe bază de cartele preplătite.
Pagina de internet dedicată utilizatorilor conţine şi alte informaţii utile, cum ar fi cele referitoare la utilizarea cartelelor preplătite, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor, serviciul de roaming şi portabilitatea numerelor de telefon.
Prin informaţiile postate pe site, ANCOM încearcă să răspundă la cât mai multe dintre problemele semnalate de utilizatori prin petiţii şi la cât mai multe dintre întrebările adresate Autorităţii prin cele 792 de solicitări de informaţii primite de la utilizatori în acest an şi prezintă în detaliu toate informaţiile de care utilizatorii au nevoie pentru a beneficia de servicii de calitate, accesibile şi adaptate nevoilor lor. Noua pagină dedicată utilizatorilor este disponibilă aici.

Autoritatea este preocupată în permanenţă să identifice problemele pe care utilizatorii finali le întâlnesc în achiziţionarea unui serviciu sau în relaţia cu furnizorii de servicii de comunicaţii şi să acţioneze prin mijloacele pe care le are la dispoziţie pentru rezolvarea acestor probleme. Cei interesaţi să sprijine Autoritatea în demersul său de identificare a acestor probleme pot completa chestionarele disponbile pe website-ul ANCOM, aici.