Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri
Evenimente

Agenda conferintei

Reglementarea comunicatiilor electronice –

Utilizatorul final pe primul loc

 

Conferinta  organizata de Autoritatea Nationala pentru Comunicatii (ANC)

21 octombrie 2008, Bucuresti

 

Înregistrare, cafea

9.00-9.30

Deschidere

Liviu Nistoran, Presedintele Autoritatii Nationale pentru Comunicatii (ANC)

Constantin Teodorescu, Secretar de Stat, Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, România

9.30-10.00

Prima sesiune

Ce ne rezerva viitoarele reglementari la nivel european – mai multa protectie pentru utilizatorii finali

Discurs:

Martin Selmayr, Purtator de Cuvânt al Comisarului pentru Societate Informationala si Media, Comisia Europeana

Vorbitori în panel:

Levi Nietvelt, Economic Officer, Organizatia Europeana a Consumatorilor (BEUC)

Danielle Jacobs, Membru al Consiliului de Administratie al INTUG (Grupul International al Utilizatorilor de Servicii de Telecomunicatii), Director General al BELTUG (Grupul Utilizatorilor de Telecomunicatii din Belgia)

Prof. Martin Cave, Director, Centre for Management under Regulation, Warwick Business School, Marea Britanie

Gazda:    

Liviu Nistoran, Presedintele ANC, România

10.00-11.00

În mod paradoxal, dupa o decada de liberalizare si reforma în Europa, problemele consumatorilor par a fi devenit mai complexe si mai sensibile ca niciodata, de la transparenta informatiilor la tarifele de roaming si de la calitatea serviciilor la securitatea si confidentialitatea comunicatiilor. Reforma Cadrului European de Reglementare în domeniul telecom propune instrumente noi, mai puternice, atât pentru reglementatori, cât si pentru jucatorii de pe piata, provocându-i sa serveasca mai bine interesele consumatorilor si, în acelasi timp, sa mentina atractivitatea pietei pentru investitii si inovatie.

-    Companiile reprezinta doar obiectul Cadrului de Reglementare, în vreme ce adevaratul subiect al acestuia este utilizatorul final? Care este punctul în care obiectivele de afaceri întâlnesc interesele utilizatorilor?

-    Au fost interesele consumatorilor insuficient satisfacute pâna în prezent? În ce masura a reusit Cadrul de Reglementare sa-i serveasca pe consumatori în ceea ce priveste diversitatea serviciilor, preturile, nivelul de calitate si inovatia?

-    Sunt necesare reformele propuse de Noul Cadru de Reglementare în ceea ce priveste protectia consumatorilor, în special cele referitoare la cresterea transparentei, a usurintei la schimbarea operatorilor, îmbunatatirea calitatii serviciilor si consolidarea securitatii si a confidentialitatii comunicatiilor?

-    Care este întinderea reala a competentelor autoritatilor de reglementare si care ar fi cea ideala? Cât de departe ar trebui sa mearga interventia autoritatilor de reglementare?

-    Pâna la ce nivel ar trebui scazute tarifele pentru serviciile de date în roaming prin interventia de reglementare?

-    O întrebare provocatoare pentru o potentiala reforma în viitor: Modelul de reglementare european bazat pe principiul „partea apelanta plateste” satisface într-adevar interesele utilizatorilor finali? Ar reprezenta aplicarea modelului „bill and keep” o solutie mai buna?

Pauza de cafea

11.00-11.30

A doua sesiune

 

Portabilitatea numerelor  – Mai multa libertate pentru utilizatorul final

Prezentare – Lansarea portabilitatii numerelor  de telefonie fixa si mobila în România. Demararea campaniei media privind portabilitatea numerelor

Liviu Nistoran, Presedintele ANC, România

Masa rotunda:

Tur de masa – Cinci minute de anticipare: Ce impact va avea portabilitatea numerelor asupra consumatorilor si operatorilor din România?

Yorgos Ioannidis, CEO, Romtelecom, România

Dorin Odiatiu, Wholesale, International and Regulatory Affairs Director, Orange România

Valentin Popoviciu, Director de Dezvoltare, RCS&RDS, România

Mihai Tarniceanu, Director Asociat, Reglementari de Afaceri, Vodafone România

Stefanos Teocharopoulos, CEO, Cosmote, România

Chris Bataillard, CEO, Telemobil România

Severina Craiciu, CFO, UPC România

Realitati si experiente privind portabilitatea – perspectiva reglementatorilor:

Reinaldo Rodríguez Illera, Presedintele Comisiei pentru Piata Telecomunicatiilor (CMT), Spania

Daphne Braal-Verhoog, Seful Serviciului petru Protectia Consumatorilor si Numerotatie, Autoritatea de Reglementare din Olanda (?PTA)

Pekka Sillanmäki, Senior Adviser, Autoritatea de Reglementare în Comunicatii din Finlanda (FICORA)

…si perspectiva utilizatorilor:

Danielle Jacobs, Membru al Consiliului de Administratie al INTUG (Grupul International al Utilizatorilor de Servicii de Telecomunicatii), Director General al BELTUG (Grupul Utilizatorilor de Telecomunicatii din Belgia)

11.30-13.45

Portabilitatea numerelor este o masura îndelung asteptata, care urmareste sa înlature o bariera importanta din calea dezvoltarii concurentei în sectorul comunicatiilor.

-    Care este stadiul implementarii portabilitatii numerelor la nivel european?

-    A avut portabilitatea numerelor un impact apropiat de cel anticipat în momentul introducerii acestei masuri? Care sunt factorii care determina succesul portabilitatii numerelor? Cum au gestionat autoritatile de reglementare si operatorii perceptia consumatorilor asupra acestui proces?

-    Cum afecteaza portabilitatea comportamentul consumatorilor si ce schimbari a determinat introducerea ei în planurile de afaceri ale operatorilor? Este portabilitatea numerelor o oportunitate sau o amenintare pentru operatori?

-    Ce contributie a avut portabilitatea numerelor în cresterea concurentei? Ce impact a avut asupra preturilor?

 

Prânz

13.45-14.45

Sesiunea a treia

 

Transparenta si informare – Mai multa putere pentru utilizatorul final

Prezentare:

Dr.  Patrick  Xavier,  Facultatea de Afaceri,  Universitatea Tehnologica Swinburne, Melbourne, Australia 

Vorbitori în panel:

Alex Chisholm, Comisar, Comisia pentru Reglementarea Comunicatiilor (ComReg), Irlanda

Willy Jensen, Director General, Autoritatea de Reglementare în Posta si Telecomunicatii din Norvegia (NPT)

Marianne Treschow, Director General, Agentia de reglementare pentru Posta si Telecomunicatii din Suedia (PTS)

Dr. Dieter Staudacher, Consilier Principal pentru Relatii Internationale, Autoritatea de reglementare din Austria (RTR-GmbH)

 Gazda:

Alexandrina Hîrtan, Vicepresedinte ANC, România

14.45-17.00

Cresterea transparentei si a gradului de constientizare confera putere consumatorilor, permitându-le sa îsi protejeze mai bine interesele în relatia cu furnizorii de servicii de comunicatii.

Grupul Reglementatorilor Europeni (ERG) investigheaza în prezent o serie de aspecte privind transparenta fata de utilizatorii finali, în special dificultatea compararii ofertelor, accesul la informatie, controlul cheltuielilor si schimbarile de tarif intervenite dupa semnarea contractului. Aceste probleme au la baza numeroase motive: complexitatea crescuta a tarifelor, pachetele de servicii, absenta instrumentelor de control al cheltuielilor, modul de publicare a informatiilor privind tarifele si alte conditii contractuale, modul în care utilizatorii finali sunt informati asupra schimbarilor de tarife dupa semnarea contractelor. ERG va analiza modul în care se poate ajunge la o abordare mai coerenta a acestor aspecte, prin identificarea celor mai bune practici din tarile care au luat deja masuri în vederea îmbunatatirii transparentei fata de utilizatorii finali.

În acelasi timp, revizuirea Cadrului de Reglementare a propus instrumente mai puternice pentru îmbunatatirea transparentei. Autoritatile de reglementare vor putea sa solicite mai multa transparenta din partea operatorilor si sa puna la dispozitie ghiduri interactive prin care utilizatorii finali vor putea compara preturile în mod independent, în cazurile în care asemenea aplicatii nu sunt disponibile pe piata.

-    Care este natura problemelor utilizatorilor în ceea ce priveste transparenta si care este amploarea lor? Exista o asimetrie a informatiei între furnizori si utilizatorii finali? Cum afecteaza aceasta interesele utilizatorilor?

-    Ce masuri au luat autoritatile de reglementare pentru a îmbunatati transparenta fata de utilizatorii finali si a creste gradul de constientizare a acestora si cu ce rezultate?

-    Care sunt experientele legate de introducerea ghidurilor interactive de comparare a tarifelor, care le permit consumatorilor sa aleaga cea mai convenabila oferta de preturi în mod independent? Cum au reactionat consumatorii si operatorii la introducerea acestor ghiduri? Care a fost impactul lor asupra preturilor si a concurentei?

Închiderea conferintei

Alexandrina Hîrtan, Vicepresedinte ANC, România

17.00