Comunicate de presă

Asigurarea finantarii necesare 112

29.11.2007

 

„ANRCTI ar putea asigura finantarea suplimentara necesara functionarii sistemului 112, dar numai în conditiile în care se adopta un act normativ care sa modifice prevederile legale în vigoare referitoare la finantarea Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta (SNUAU),” a declarat Dan Georgescu, Presedintele ANRCTI, prezent astazi la o dezbatere organizata de revista Comunicatii Mobile.

 

Prin unificarea cu IGCTI, ANRCTI a preluat obligatia de finantare a Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta. Între timp, operatorul SNUAU, Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), a semnalat faptul ca, din cauza evolutiei cursului leu-euro din ultimii patru ani, bugetul anual necesar functionarii SNUAU, alocat în euro, nu mai acopera costurile de functionare a sistemului, platile fiind facute în moneda româneasca. Suplimentarea acestor fonduri se poate face numai prin adoptarea unui act normativ care sa modifice legislatia existenta care reglementeaza functionarea si finantarea SNUAU.

 

Proiectul de ordonanta a guvernului, avizat de ANRCTI înca din luna iulie, prevede si faptul ca finantarea 112 se va face în viitor integral de la bugetul de stat. Astfel ANRCTI ar urma sa redirectioneze catre bugetul de stat sumele necesare finantarii 112. „ANRCTI sustine finantarea SNUAU prin bugetul statului, pentru ca este vorba de un serviciu de interes national,” a mai mentionat Dan Georgescu.

 

În ceea ce priveste localizarea apelantului la 112, presedintele ANRCTI a declarat astazi ca a discutat cu toate partile implicate în functionarea Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta, respectiv Serviciul de Telecomunicatii Speciale, Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei si operatorii de telefonie, si a constatat disponibilitatea tuturor celor implicati de a solutiona în cel mai scurt timp problema ridicata de Comisia Europeana.