Actualizare preferințe cookie-uri

Prioritatile ANRC pentru anul 2003

14.01.2003

 

În perioada imediat urmatoare deschiderii complete a pietei de comunicatii electronice din România, principala prioritate a Autoritatii Nationale de Reglementare în Comunicatii este finalizarea reglementarilor dedicate pietelor de gros din sectorul comunicatiilor electronice, respectiv identificarea pietelor relevante, desemnarea operatorilor cu putere semnificativa pe aceste piete si impunerea de obligatii specifice acestor operatori, în scopul de a asigura competitia în acest sector. Urmeaza ca, dupa intrarea în vigoare a Legii privind Serviciul Universal, ANRC sa întreprinda demersuri similare si în ceea ce priveste pietele cu amanuntul din sectorul comunicatiilor electronice, respectiv pietele serviciilor oferite utilizatorilor finali.

Echipa ANRC lucreaza în prezent la integrarea observatiilor primite pentru proiectele supuse consultarii publice pâna la data de 25 decembrie 2002, respectiv proiectul de Decizie cu privire la desemnarea S.N. Tc. "Romtelecom" - S.A. ca fiind operator cu putere semnificativa pe piata furnizarii accesului neconditionat la bucla locala în scopul furnizarii de servicii de date în banda larga si servicii de voce si Partea a III-a a Regulamentului privind identificarea pietelor relevante din sectorul comunicatiilor electronice. Aceste documente, precum si desemnarea furnizorilor cu putere semnificativa pe pietele de gros identificate de ANRC si stabilirea în sarcina acestora a unor obligatii cu rol de prevenire a posibilelor abuzuri vor fi finalizate în primele luni ale acestui an.

O data cu intrarea în vigoare a Legii privind serviciul universal si drepturile utilizatorilor cu privire la retelele si serviciile de comunicatii electronice (Legea Serviciului Universal), Autoritatea Nationala de Reglementare în Comunicatii va trece la implementarea politicii si strategiei privind serviciul universal în România. În prima faza, Autoritatea va analiza necesitatile de servicii de comunicatii ale cetatenilor din România, urmând ca pe baza analizei efectuate sa desemneze furnizorii de serviciu universal (companii care vor avea obligatia de a furniza un set minim de servicii de comunicatii la un anumit nivel de calitate, la tarife accesibile.). Setul minim de servicii de care orice utilizator final din România trebuie sa beneficieze include: conectarea la reteaua publica de telefonie, la un punct fix, si serviciile de telefonie destinate publicului, telefoanele publice cu plata, accesul la  informatiile privind abonatii si la registrele abonatilor (cartile de telefon). Tarifele practicate de furnizorii de serviciu universal vor fi controlate de ANRC, care va stabili si mecanismele de finantare a serviciului universal.

În cursul anului 2003, ANRC va identifica pietele relevante cu amanuntul (pietele serviciilor oferite utilizatorilor finali), va desemna furnizorii cu putere semnificativa pe aceste piete si va impune acestora obligatii prin care sa asigure protejarea intereselor utilizatorilor finali împotriva eventualelor abuzuri. Obligatiile pe care ANRC le poate impune furnizorilor cu putere semnificativa de pe pietele relevante includ: interzicerea practicarii de preturi excesive în raport cu costurile pe care le implica furnizarea serviciilor, stabilirea unor masuri de control al tarifelor individuale, stabilirea unor masuri de orientare a tarifelor catre costuri sau catre preturile ori tarifele practicate pe piete comparabile, interzicerea favorizarii nejustificate a anumitor utilizatori finali în comparatie cu altii.

Obligatiile furnizorilor, stabilite în conformitate cu Legea Serviciului Universal, vor fi incluse în Autorizatia Generala.

La o luna dupa intrarea în vigoare a Deciziei privind Autorizarea Generala, au fost înregistrate la ANRC un numar de 435 de notificari. Echipa ANRC lucreaza la verificarea acestora, eliberarea certificatelor-tip catre furnizori precum si la realizarea bazei de date care se va constitui în Registrul public al furnizorilor de retele si servicii de comunicatii electronice. Acesta va fi disponibil pe pagina de Internet a ANRC la începutul lunii februarie. Înregistrarea notificarilor primite de la companiile care intentioneaza sa furnizeze retele si servicii de comunicatii electronice este un proces care va continua pe tot parcursul activitatii ANRC.

În prima parte a lunii februarie îsi vor începe activitatea cele 47 de oficii teritoriale ale ANRC din toate orasele resedinta de judet din tara, precum si din sectoarele capitalei. Rolul oficiilor teritoriale este de a controla respectarea obligatiilor impuse furnizorilor de retele si servicii de comunicatii electronice si furnizorilor de servicii postale prin Autorizatia Generala si prin licente, dar si de a functiona ca interfata între furnizorii de retele si servicii din teritoriu si sediul central al ANRC. Începând cu primavara acestui an, ANRC va demara controale în teritoriu pentru a verifica daca informatiile furnizate în cadrul procesului de autorizare corespund realitatilor de pe teren.

 

Prioritatile ANRC pentru anul 2003

14.01.2003

 

În perioada imediat urmatoare deschiderii complete a pietei de comunicatii electronice din România, principala prioritate a Autoritatii Nationale de Reglementare în Comunicatii este finalizarea reglementarilor dedicate pietelor de gros din sectorul comunicatiilor electronice, respectiv identificarea pietelor relevante, desemnarea operatorilor cu putere semnificativa pe aceste piete si impunerea de obligatii specifice acestor operatori, în scopul de a asigura competitia în acest sector. Urmeaza ca, dupa intrarea în vigoare a Legii privind Serviciul Universal, ANRC sa întreprinda demersuri similare si în ceea ce priveste pietele cu amanuntul din sectorul comunicatiilor electronice, respectiv pietele serviciilor oferite utilizatorilor finali.

Echipa ANRC lucreaza în prezent la integrarea observatiilor primite pentru proiectele supuse consultarii publice pâna la data de 25 decembrie 2002, respectiv proiectul de Decizie cu privire la desemnarea S.N. Tc. "Romtelecom" - S.A. ca fiind operator cu putere semnificativa pe piata furnizarii accesului neconditionat la bucla locala în scopul furnizarii de servicii de date în banda larga si servicii de voce si Partea a III-a a Regulamentului privind identificarea pietelor relevante din sectorul comunicatiilor electronice. Aceste documente, precum si desemnarea furnizorilor cu putere semnificativa pe pietele de gros identificate de ANRC si stabilirea în sarcina acestora a unor obligatii cu rol de prevenire a posibilelor abuzuri vor fi finalizate în primele luni ale acestui an.

O data cu intrarea în vigoare a Legii privind serviciul universal si drepturile utilizatorilor cu privire la retelele si serviciile de comunicatii electronice (Legea Serviciului Universal), Autoritatea Nationala de Reglementare în Comunicatii va trece la implementarea politicii si strategiei privind serviciul universal în România. În prima faza, Autoritatea va analiza necesitatile de servicii de comunicatii ale cetatenilor din România, urmând ca pe baza analizei efectuate sa desemneze furnizorii de serviciu universal (companii care vor avea obligatia de a furniza un set minim de servicii de comunicatii la un anumit nivel de calitate, la tarife accesibile.). Setul minim de servicii de care orice utilizator final din România trebuie sa beneficieze include: conectarea la reteaua publica de telefonie, la un punct fix, si serviciile de telefonie destinate publicului, telefoanele publice cu plata, accesul la  informatiile privind abonatii si la registrele abonatilor (cartile de telefon). Tarifele practicate de furnizorii de serviciu universal vor fi controlate de ANRC, care va stabili si mecanismele de finantare a serviciului universal.

În cursul anului 2003, ANRC va identifica pietele relevante cu amanuntul (pietele serviciilor oferite utilizatorilor finali), va desemna furnizorii cu putere semnificativa pe aceste piete si va impune acestora obligatii prin care sa asigure protejarea intereselor utilizatorilor finali împotriva eventualelor abuzuri. Obligatiile pe care ANRC le poate impune furnizorilor cu putere semnificativa de pe pietele relevante includ: interzicerea practicarii de preturi excesive în raport cu costurile pe care le implica furnizarea serviciilor, stabilirea unor masuri de control al tarifelor individuale, stabilirea unor masuri de orientare a tarifelor catre costuri sau catre preturile ori tarifele practicate pe piete comparabile, interzicerea favorizarii nejustificate a anumitor utilizatori finali în comparatie cu altii.

Obligatiile furnizorilor, stabilite în conformitate cu Legea Serviciului Universal, vor fi incluse în Autorizatia Generala.

La o luna dupa intrarea în vigoare a Deciziei privind Autorizarea Generala, au fost înregistrate la ANRC un numar de 435 de notificari. Echipa ANRC lucreaza la verificarea acestora, eliberarea certificatelor-tip catre furnizori precum si la realizarea bazei de date care se va constitui în Registrul public al furnizorilor de retele si servicii de comunicatii electronice. Acesta va fi disponibil pe pagina de Internet a ANRC la începutul lunii februarie. Înregistrarea notificarilor primite de la companiile care intentioneaza sa furnizeze retele si servicii de comunicatii electronice este un proces care va continua pe tot parcursul activitatii ANRC.

În prima parte a lunii februarie îsi vor începe activitatea cele 47 de oficii teritoriale ale ANRC din toate orasele resedinta de judet din tara, precum si din sectoarele capitalei. Rolul oficiilor teritoriale este de a controla respectarea obligatiilor impuse furnizorilor de retele si servicii de comunicatii electronice si furnizorilor de servicii postale prin Autorizatia Generala si prin licente, dar si de a functiona ca interfata între furnizorii de retele si servicii din teritoriu si sediul central al ANRC. Începând cu primavara acestui an, ANRC va demara controale în teritoriu pentru a verifica daca informatiile furnizate în cadrul procesului de autorizare corespund realitatilor de pe teren.

 

Toate drepturile rezervate ANCOM 2025