Comunicate de presă

ANCOM propune noi masuri pentru combaterea apelurilor abuzive si a celor involuntare la 112

09.06.2010

 

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare în Comunicatii (ANCOM) supune consultarii publice un proiect pentru modificarea Deciziei presedintelui Autoritatii Nationale pentru Comunicatii nr. 1.023/2008 privind realizarea comunicatiilor catre Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta.  

Proiectul de decizie are drept scop principal actualizarea masurilor de combatere a apelarii abuzive cuprinse în Decizia nr. 1023/2008 prin definirea si implementarea unui set de masuri de combatere a apelarii abuzive a serviciului de urgenta 112.

În plus, pentru a limita gradul de ocupare a serviciului de urgenta, ANCOM propune si stabilirea unor masuri pentru combaterea apelurilor involuntare (apelurile silentioase si apelurile numar gresit).

Masurile urmeaza a fi luate în functie de numarul apelurilor abuzive realizate în cursul aceleiasi zile de catre un apelant. Proiectul propune ca abonatii care origineaza cel putin 2 apeluri abuzive în cursul aceleiasi zile din retelele publice mobile de telefonie sa primeasca un mesaj prin care sa fie avertizati cu privire la încalcarea legislatiei în vigoare. În cazul abonatilor care au apelat abuziv serviciul de urgenta de cel putin 6 ori în cursul aceleiasi zile, suplimentar fata de transmiterea mesajului scurt, apelurile vor fi redirectionate, timp de 5 zile, catre un serviciu automatizat IVR (Interactive Voice Response = Sistem de Raspuns Automat), înainte ca apelul sa fie transferat catre un operator 112.

În ceea ce priveste apelurile abuzive efectuate din retelele publice fixe de telefonie, în cazul în care sunt înregistrate mai mult de 2 asemenea apeluri în cursul aceleiasi zile, se propune redirectionarea, timp de 5 zile, a apelurilor catre o platforma interactiva, prin intermediul careia se transmite apelantilor înainte de a fi directionati catre un operator 112, un mesaj vocal automat.

Apelurile involuntare (apelurile „Silentioase” si apelurile „Numar gresit”) efectuate din retelele publice fixe sau mobile de telefonie vor fi redirectionate în mod automat, exclusiv pe durata zilei în care au fost efectuate , catre un serviciu automatizat IVR prin intermediul caruia apelantul va fi informat, printr-un mesaj preînregistrat, ca a apelat serviciul de urgenta 112 si, în cazul în care doreste sa solicite serviciile de urgenta, sa apese tasta 5 de doua ori. În cazul în care, dupa o asteptare de 20 de secunde, apelantul nu efectueaza procedura solicitata, este deconectat.

Masurile sunt propuse pe baza cadrului legal în vigoare. Stabilirea altor masuri, precum blocarea temporara a apelurilor catre serviciul de urgenta 112 sau a serviciului de telefonie, implementate în alte state, necesita modificarea cadrului primar din România si, desi au fost luate în cosiderare de ANCOM, nu au putut fi incluse în setul de masuri propuse în acest proiect de decizie.

Proiectul de decizie are în vedere si asigurarea unei mai bune raportari a statisticilor realizate de administratorul SNUAU în ceea ce priveste numarul apelurilor reale, abuzive, involuntare si false, astfel încât sa fie posibila evaluarea efectelor masurilor propuse. Astfel, în anul 2010, administratorul SNUAU va transmite lunar catre ANCOM statisticile zilnice privind numarul de apeluri reale, abuzive, false si involuntare. Începând cu anul 2011 transmiterea datelor se va realiza semestrial.

Proiectul de decizie poate fi consultat pe pagina de internet a ANCOM aici, persoanele interesate fiind invitate sa formuleze si sa transmita observatii si propuneri pâna la data de 08.07.2010, pe adresa sediului central ANCOM - Str. Delea Noua 2, sector 3, Bucuresti, sau direct la registratura ANCOM. Observatiile si recomandarile pot fi transmise si prin fax la numarul +40 372 845 404 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.org.ro.