Text/HTML
15.12.2006
În luna ianuarie 2006, Autoritatea Nationala de Reglementare în Comunicatii a început derularea Programului Phare RO 2003/005-551.04.10 “Improving the Institutional Capability of the National Regulatory Authority for Communications (ANRC)”. Programul a constat dintr-o singura componenta de asistenta tehnica - „Technical Assistance for Implementing the Universal Service” - si a fost atribuit prin licitatie internationala consortiului Detecon International GmbH & WIK GmbH (Germania). Valoarea totala a acestui proiect a fost de 0.7 MEuro.
Obiectivul general al acestui proiect este asigurarea cadrului institutional si de reglementare adecvat pentru ca utilizatorii din România sa îsi poata exercita dreptul de acces la serviciile din sfera Serviciului Universal în domeniul comunicatiilor electronice si al serviciilor postale.
În cadrul acestui proiect au fost revizuite cadrul de reglementare si procedurile de implementare a Serviciului Universal în domeniul comunicatiilor electronice si al serviciilor postale în vederea unei mai bune armonizari a legislatiei românesti cu cea europeana. Un alt obiectiv atins de ANRC a fost cresterea nivelului de implicare si sustinere din partea administratiei locale pentru implementarea Serviciului Universal prin organizarea seminarului cu tema „Telecentrele - viitoare afaceri de succes” dedicat conducatorilor administratiilor publice locale partenere la proiectul national de instalare a telecentrelor. Sesiunile de instruire au avut un pronuntat caracter interactiv, fiind axate pe introducerea unor notiuni elementare de marketing necesare promovarii telecentrelor pe plan local, atragând participarea a peste 50 de reprezentanti ai administratiilor locale.
Un alt obiectiv al acestui proiect a fost continuarea îmbunatatirii capacitatii institutionale a ANRC pentru administrarea corecta a reglementarii Serviciului Universal, obiectiv atins prin organizarea de întâlniri între angajatii autoritatii si reprezentantii consortiului Detecon International GmbH & WIK GmbH.