Comunicate de presă

ANCOM recomandă utilizatorilor să aleagă cu grija ofertele online de Black Friday și să fie atenți la condițiile și termenele de livrare a coletelor

14.11.2019


Pentru că de Black Friday piața online este inundată de oferte speciale, iar operatorii de comunicații vin cu o gamă largă de oferte speciale de telefonie, internet sau televiziune Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare īn Comunicaţii atrage atenția utilizatorilor să se informeze īnainte de a face orice achiziție, astfel īncāt să aleagă produsul sau oferta telecom care corespunde cel mai bine nevoilor lor.   

Recomandări pentru cumpărături de Black Friday

De cele mai multe ori, īn perioada de Black Friday, fiind presați de timp, utilizatorii se concentrează īn special pe identificarea ofertelor cu prețuri mici, neglijānd detaliile importante din spatele acestora. Prin urmare, ANCOM le recomandă utilizatorilor să aibă o atenție sporită īn perioadele cu reduceri, iar atunci cānd examinează produsele telecom, cum ar fi de exemplu abonamentele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune care pot include echipamente precum smartphone, tabletă sau televizor cu o reducere substanțială, să urmărească următoarele aspecte:

  • care este costul lunar al abonamentului care facilitează achiziționarea echipamentelor la prețuri reduse sau gratuite;
  • care este intervalul exact īn care ar urma să beneficieze de eventuale reduceri ale costului lunar al abonamentului;
  • dacă serviciul este disponibil īn zona lor de reședință. Pentru a verifica acoperirea cu semnal mobil pentru tehnologiile 2G/3G/4G, pentru toţi operatorii mobili activi pe piaţa din Romānia, utilizatorii pot consulta platforma informatică www.aisemnal.ro - site-ul realizat integral de Autoritatea Naţională pentru Administrare și Reglementare īn Comunicații;
  • care este perioada minimă contractuală, adică acel interval de timp īn care utilizatorul nu poate renunța la contract fără a plăti taxe de reziliere anticipată – perioadă limitată legal la 12 sau 24 de luni pentru contractele telecom.

Livrarea de Black Friday

Utilizatorii trebuie să țină cont că, din cauza numărului mare de comenzi, companiile care se ocupă de livrarea coletelor sunt suprasolicitate de Black Friday. Totodată, coletele pot fi pierdute sau deteriorate īn timpul transportului. De aceea, ANCOM le recomandă utilizatorilor să verifice ce opțiuni de livrare li se oferă și să aleagă servicii suplimentare de siguranță, cum ar fi serviciul cu deschidere la livrare sau serviciul de trimitere cu valoare declarată. Cei interesați ca livrarea unui colet să se realizeze īntr-un timp mai scurt, pot apela la serviciul Express.

Mai multe detaliile despre tipurile de servicii poștale sunt disponibile īn InfoCentru ANCOM, aici.

Īn același timp, utilizatorii trebuie să știe că, atunci cānd folosesc serviciile de livrare, condițiile īn care se realizează livrarea unor produse comandate online sunt parte a raportului contractual īntre comerciantul care deține magazinul online și cumpărător. Chiar și īn cazul īn care comerciantul colaborează cu un furnizor de servicii poștale, responsabilitatea privind livrarea produselor comandate revine comerciantului care, la rāndul său, se poate īndrepta īmpotriva furnizorului de servicii poștale pentru nerespectarea contractului īncheiat cu acesta. Respectiv, īn situația īn care furnizorul de servicii poștale nu respectă condițiile contractuale de livrare, expeditorul are dreptul la despăgubiri potrivit contractului īncheiat cu furnizorul respectiv, īnsă poate renunța la acestea īn favoarea destinatarului.

Astfel, īn situațiile īn care īntāmpină probleme legate de livrarea unor produse comandate online, este necesar și eficient ca utilizatorii să se adreseze, īn primul rānd, magazinului online.

Īn cazul īn care sesizarea nu este soluționată pe cale amiabilă, ANCOM le sugerează utilizatorilor să se adreseze Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Este important ca utilizatorii să păstreze toate documentele (factură, bon fiscal, formularul de livrare) care pot dovedi achiziția făcută.

Informațiile despre telefonie, internet, televiziune și servicii poștale sunt disponibile īn InfoCentru ANCOM.