A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 535

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 535

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540


Printeaza Pagina

Studiu ANCOM: 65% dintre respondenti au utilizat in ultimele 12 luni servicii postale, satisfactia generala fiind de 8,2

13.05.2021

Conform unui studiu de piața al ANCOM, 65% dintre respondenți au utilizat în ultimele 12 luni servicii poștale, satisfactia generala cu privire la acest tip de servicii fiind de 8,2 puncte din maxim 10. În același timp, 71% dintre utilizatorii de servicii poștale au realizat achiziții online în ultimele 12 luni, 28% facând cumparaturi online de câteva ori pe luna. Acest studiu vine în contextul în care, pe fondul pandemiei, rețelele poștale au funcționat în anul 2020 la capacitate maxima, satisfacția utilizatorilor fiind un instrument important de orientare și calibrare atât pentru furnizorii de servicii poștale, cât și pentru Autoritate, în calitatea sa de reglementator al acestei piețe”, a declarat astazi Eduard LOVIN, vicepreședintele ANCOM, în cadrul celei de-a 8-a ediții a Forumului Român de Servicii de Curierat și Servicii Poștale.

Principalele rezultate ale studiului

Dintre respondentii initiali, 26% au folosit serviciile poștale în calitate de expeditor, iar 62% în calitate de destinatar. În cadrul utilizatorilor de servicii postale, cele mai cunoscute servicii poștale sunt cele având ca obiect coletele postale, cu o notorietate de 97%, urmate de corespondența - 91% notorietate.

71% dintre utilizatorii de servicii poștale au realizat achiziții online în ultimele 12 luni, mai multi în mediul urban (75%) decât în rural (65%).

28% dintre utilizatorii de servicii poștale au facut, de regula, chiar mai multe achiziții online într-o luna.

Astfel, costul mediu de livrare din magazinele online nationale a fost de 26 lei, respondentii declarând ca 13% dintre livrari au fost gratuite. Conform studiului comandat de ANCOM, o gospodarie a cheltuit aproximativ 111 lei cu serviciile postale utilizate pe parcursul a 12 luni.

Marea majoritate a respondenților prefera ca livrarea trimiterilor poștale sa fie efectuata la domiciliu/serviciu (82%). Pentru 42% momentul livrarii le este indiferent, însa 52% prefera ca livrarea sa fie realizata de luni pâna vineri, în intervalul orar 9-17. Numai 3% dintre utilizatori ar fi de acord sa plateasca un cost suplimentar pentru marirea intervalului de livrare între orele 8-20 sau în zilele de sâmbata.

Satisfactia generala a utilizatorilor fata de serviciile postale utilizate în ultimele 12 luni a fost de 8,2 puncte din maximul de 10 posibile, iar în cazul celor având ca obiect coletele postale satisfactia a fost de 8,5 puncte.

Principalele criterii în funcție de care expeditorii de trimiteri postale (colete sau corespondenta) au ales furnizorii sunt calitatea serviciilor, tarifele practicate si siguranța trimiterilor.


Studiul ANCOM

Studiul a fost realizat în perioada noiembrie – decembrie 2020 utilizând metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) pe un eșantion initial de screening de 2.094 respondenti si un esantion principal de 1.440 de persoane de peste 16 ani, implicate direct în utilizarea serviciilor poștale, având o eroare maxima de ± 2,6%. Studiul este disponibil pe site-ul ANCOM.