În vederea aplicarii criteriilor necesare identificarii pietelor relevante specifice cu amanuntul din sectorul comunicatiilor electronice, scopurile principale ale acestor studii de piata au fost:
1. analiza comportamentului de utilizare a serviciilor de telefonie fixa si a serviciilor de telefonie mobila si impactul pe care utilizarea serviciilor de telefonie mobila îl are asupra modului de utilizare a serviciilor de telefonie fixa (atât în rândul utilizatorilor-persoane fizice, cât si în rândul utilizatorilor-persoane juridice).
2. analiza comportamentului de utilizare a Internetului (atât în rândul utilizatorilor-persoane fizice, cât si în rândul utilizatorilor-persoane juridice).
În cadrul studiilor, utilizatorii au fost definiti astfel:
- Utilizatori de telefonie-persoane fizice - persoanele care fie au linie telefonica fixa în gospodarie, fie folosesc servicii de telefonie mobila care nu sunt platite de o firma nici macar partial.
- Utilizatori de telefonie-persoane juridice au fost reprezentate de firme care folosesc cel putin un serviciu de telefonie
- Utilizatori de Internet - persoane fizice – persoanele din mediul urban, cu vârsta intre 15 si 50 de ani, având o frecventa de utilizare a Internetului de cel putin o data pe saptamâna
- Utilizatori de Internet - persoane juridice – companii care folosesc servicii Internet.
În vederea aplicarii criteriilor necesare identificarii pietelor relevante specifice cu amanuntul din sectorul comunicatiilor electronice, scopurile principale ale acestor studii de piata au fost:
1. analiza comportamentului de utilizare a serviciilor de telefonie fixa si a serviciilor de telefonie mobila si impactul pe care utilizarea serviciilor de telefonie mobila îl are asupra modului de utilizare a serviciilor de telefonie fixa (atât în rândul utilizatorilor-persoane fizice, cât si în rândul utilizatorilor-persoane juridice).
2. analiza comportamentului de utilizare a Internetului (atât în rândul utilizatorilor-persoane fizice, cât si în rândul utilizatorilor-persoane juridice).
În cadrul studiilor, utilizatorii au fost definiti astfel:
- Utilizatori de telefonie-persoane fizice - persoanele care fie au linie telefonica fixa în gospodarie, fie folosesc servicii de telefonie mobila care nu sunt platite de o firma nici macar partial.
- Utilizatori de telefonie-persoane juridice au fost reprezentate de firme care folosesc cel putin un serviciu de telefonie
- Utilizatori de Internet - persoane fizice – persoanele din mediul urban, cu vârsta intre 15 si 50 de ani, având o frecventa de utilizare a Internetului de cel putin o data pe saptamâna
- Utilizatori de Internet - persoane juridice – companii care folosesc servicii Internet.