Printeaza Pagina

Studii de piata pentru definirea pietelor relevante specifice cu amanuntul de comunicatii electronice

În vederea aplicarii criteriilor necesare identificarii pietelor relevante specifice cu amanuntul din sectorul comunicatiilor electronice, scopurile principale ale acestor studii de piata au fost:

1. analiza comportamentului de utilizare a serviciilor de telefonie fixa si a serviciilor de telefonie mobila si impactul pe care utilizarea serviciilor de telefonie mobila îl are asupra modului de utilizare a serviciilor de telefonie fixa (atât în rândul utilizatorilor-persoane fizice, cât si în rândul utilizatorilor-persoane juridice).

2. analiza comportamentului de utilizare a Internetului (atât în rândul utilizatorilor-persoane fizice, cât si în rândul utilizatorilor-persoane juridice).

În cadrul studiilor, utilizatorii au fost definiti astfel:

- Utilizatori de telefonie-persoane fizice - persoanele care fie au linie telefonica fixa în gospodarie, fie folosesc servicii de telefonie mobila care nu sunt platite de o firma nici macar partial.

- Utilizatori de telefonie-persoane juridice au fost reprezentate de firme care folosesc cel putin un serviciu de telefonie

- Utilizatori de Internet - persoane fizice – persoanele din mediul urban, cu vârsta intre 15 si 50 de ani, având o frecventa de utilizare a Internetului de cel putin o data pe saptamâna

- Utilizatori de Internet - persoane juridice – companii care folosesc servicii Internet.

Studiu privind utilizarea telefoniei fixe si impactul telefoniei mobile asupra telefoniei fixe - persoane fizice (cantitativ)

Studiu privind utilizarea telefoniei fixe si impactul telefoniei mobile asupra telefoniei fixe - persoane juridice (cantitativ)

Studiu privind utilizarea internetului -persoane fizice (cantitativ)

Studiu privind utilizarea internetului -persoane juridice (cantitativ)