A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 535

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 535

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540


Printeaza Pagina

Pot operatorii sa refuze portarea numarului de telefon?

04.06.2021

 

 

Autoritatea Naționala pentru Administrare și Reglementare īn Comunicații (ANCOM) subliniaza faptul ca furnizorii nu pot refuza utilizatorilor portarea numarului de telefon decāt īn anumite situații stabilite de lege: daca cererea de portare nu este corect completata, datele de identificare a abonatului sunt incorecte sau nu corespund cu numarul a carui portare se solicita sau operatorul donor nu mai furnizeaza serviciul de telefonie prin intermediul numarului respectiv. Furnizorul la care se dorește portarea poate refuza portarea numarului numai īn cazul īn care nu furnizeaza tipul de serviciu solicitat de utilizator.

Campania de control a ANCOM

Pentru a verifica modul īn care furnizorii respecta dispozițiile legale privind portabilitatea, ANCOM a derulat īn luna aprilie o campanie de control de tip “mystery shopping” la principalii operatori de servicii de comunicații electronice (Vodafone Romania S.A., Orange Romānia S.A., RCS & RDS S.A. și Telekom Romania Mobile Communications S.A.). Pentru desfașurarea acestei campanii au fost constituite 4 echipe de control care, pe parcursul a doua zile consecutiv, au desfașurat acțiuni de control, simultan, la fiecare dintre furnizorii menționați anterior, īn urmatoarele localitați: București, Pitești, Ploiești și Tārgoviște. Personalul de control a solicitat reprezentanților din punctele de lucru verificate, īn calitate de client, portarea unui numar de telefon de la abonament la cartela prepaid.

Din cele 16 acțiuni de control (cāte patru acțiuni la fiecare furnizor) desfașurate, īntr-un caz a fost constatat refuzul portarii numarului de telefon. Este vorba de societatea Telekom Romania Mobile Communications S.A. și, pentru ca nu era la prima abatere de acest gen, compania a fost sancționata cu amenda contravenționala īn cuantum de 15.000 lei. Īn cazul celorlalți trei furnizori verificați nu au fost identificate nerespectari ale prevederilor legale.

Care sunt pașii de urmat pentru portarea numarului de telefon?

Īn momentul īn care utilizatorii aleg sa īși porteze numarul de telefon, trebuie sa completeze o cerere de portare prin care solicita transferul numarului, cerere care se depune la furnizorul la care doresc sa se porteze. Odata cu depunerea cererii și acceptarea acesteia de catre noul furnizor (furnizor acceptor), contractul cu vechiul furnizor (furnizor donor) īnceteaza automat, nefiind necesar vreun demers suplimentar din partea utilizatorilor.

Atentie! Portarea numarului de telefon catre un alt operator nu anuleaza obligatiile asumate de utilizatori la semnarea contractului cu operatorul inițial. De exemplu, daca se solicita portarea īnainte de expirarea perioadei minime a contractului, este posibil ca utilizatorul sa fie nevoit sa achite penalitați de reziliere anticipata, iar daca sunt facturi restante, acestea vor trebui achitate. Același principiu se aplica și īn cazul īn care utilizatorii au achiziționat echipamente odata cu achiziționarea serviciului de comunicații electronice.

De aceea, utilizatorii sunt sfatuiti sa verifice daca la data la care urmeaza sa se efectueze portarea a expirat perioada minima contractuala cu furnizorul pe care īl parasesc.

Cānd poate fi refuzata cererea de portare?

Operatorul acceptor poate refuza portarea numarului īn cazul īn care nu furnizeaza tipul de serviciu solicitat de utilizator (de exemplu, serviciul de telefonie prepaid).

Operatorul donor poate refuza cererea de portare īn urmatoarele condiții:

  • cererea nu este corect completata;
  • datele de identificare a abonatului sunt incorecte sau nu corespund cu numarul a carui portare se solicita;
  • numarul se regasește īn una dintre categoriile de resurse de numerotatie exceptate de la portabilitatea numerelor;
  • operatorul donor nu furnizeaza servicii prin intermediul numarului respectiv (de exemplu, prin īncetarea contractului ca urmare a unei solicitari venite din partea utilizatorului anterior depunerii cererii de portare); de aceea, utilizatorii sunt sfatuiți sa NU solicite īncetarea contractului īncheiat cu furnizorul donor īn situația īn care doresc sa īși porteze numarul de telefon;
  • numarul pentru care se solicita portarea nu a fost utilizat pentru convorbiri īn rețeaua operatorului donor;
  • cartela SIM este declarata pierduta/furata.

Nu pot constitui motive de refuz al cererii de portare:

  • existenta unor datorii ale abonatului catre operatorul donor;
  • existenta unei durate minime a contractului īncheiat cu operatorul donor;
  • suspendarea furnizarii serviciului prin intermediul numarului respectiv.

Ce, cum si unde reclami?

Īn cazul īn care īntāmpina orice dificultati pe parcursul procesului de portare, utilizatorii pot face o sesizare la operatorul acceptor (care este responsabil de realizarea portarii), dar se pot adresa și ANCOM, parcurgānd pașii detaliați aici.

Informații suplimentare cu privire la derularea procesului de portare sunt disponibile pe site-ul www.portabilitate.ro.