A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 532

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 535

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 535

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: FrontEnd/pages.php

Line Number: 540


Printeaza Pagina

Peste 6,1 milioane de numere portate in 11 ani

12.11.2019

„Īn cei 11 ani de la lansarea portabilității, serviciul care oferă utilizatorilor libertatea de a-și alege cea mai potrivită ofertă pentru nevoile lor de consum păstrāndu-și numărul de telefon, peste 6,1 milioane de utilizatori și-au portat numărul de telefon. Īn anul 2019, s-au portat peste 750.000 de numere de telefon, dintre care 700.000 au fost numere de telefonie mobilă”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.

11 ani de portabilitate

Din data de 21 octombrie 2008, cānd a fost lansat acest serviciu, și pānă la 21 octombrie 2019 au fost portate īn total 6.136.162 de numere, dintre care 5.306.735 sunt numere de telefonie mobilă şi 829.427 sunt numere de telefonie fixă. De la īnceputul acestui an și pānă īn prezent au fost portate 756.732 de numere de telefon, 703.608 fiind numere de telefonie mobilă şi 53.124 numere de telefonie fixă.

Topul furnizorilor care au primit numere de telefon īn rețeaua lor - telefonie mobilă 

Īn intervalul 1 ianuarie – 21 octombrie 2019, RCS&RDS a primit īn reţea prin portare 261.907 numere de telefonie mobilă, fiind urmat de Orange cu 139.197 de numere, Telekom Romania Communications cu 118.402 numere, Vodafone cu 105.442 de numere şi Telekom Romania Mobile Communications cu 78.639 de numere portate.

Furnizor de telefonie mobilă

Numere portate īn ianuarie – octombrie 2019

RCS & RDS

261.907  

Orange

139.197

Telekom Romania Communications

118.402

Vodafone

105.442

Telekom Romania Mobile Communications

78.639

Alții

21


Topul furnizorilor care au primit numere de telefon īn rețeaua lor – telefonie fixă

Īn anul 2019, RCS&RDS a primit cele mai multe numere – 30.568, fiind urmat de Orange (8.560), Vodafone (6.505), UPC (4.304), GTS Telekom (857) și Telekom Romania Communications (706).

Furnizor de telefonie fixă

Numere portate īn ianuarie – octombrie 2019

RCS & RDS

30.568

Orange

8.560

Vodafone

6.505

UPC Romānia

4.304

GTS Telekom

857

Telekom Romania Communications  

706

Alții

1.624


Sesizări primite de la utilizatori

ANCOM a primit, de la īnceputul anului 2019, 287 de sesizări de la utilizatori cu privire la desfăşurarea procesului de portare, principalele probleme sesizate vizānd anumite disfuncționalităţi apărute īn cadrul procesului, cum ar fi, spre exemplu, anularea procesului de portare, nerespectarea termenelor de portare sau imposibilitatea de a primi, pe numărul portat, apeluri din anumite rețele.

Informații utile

O mare parte dintre utilizatorii care s-au adresat ANCOM īn acest an au solicitat anularea procesului de portare. ANCOM nu este īnsă īn măsură să anuleze un proces de portare, demersurile īn acest sens revenind exclusiv īn responsabilitatea părţilor implicate īn acest proces – operator și client. Un proces de portare poate fi anulat prin depunerea unei cereri de anulare a acestuia la furnizorul unde a fost solicitată portarea (furnizorul acceptor) şi poate fi anulat numai de către titularul contractului de furnizare a serviciului sau de reprezentantul legal al acestuia, cererea de anulare putānd fi depusă cel mai tārziu cu 24 de ore īnainte de ora iniţială stabilită pentru realizarea portării. După depunerea cererii de anulare a portării de către utilizator, īn condiţiile legii, furnizorul acceptor introduce această cerere īn baza de date centralizată, iar furnizorul donor confirmă anularea procesului de portare.

Este important de reținut că portarea unui număr de telefon presupune īncetarea implicită a contractului īncheiat cu furnizorul donor, dar nu anulează obligațiile utilizatorilor care decurg din acest contract, cum ar fi plata unor penalități pentru īncetarea contractului īnainte de expirarea perioadei minime inițiale (de 12 sau 24 de luni). Prin urmare, īnainte de a solicita portarea unui număr, utilizatorii sunt sfătuiți să verifice contractul īncheiat cu furnizorul din rețeaua căruia vor să plece pentru a vedea dacă perioada minimă inițială a expirat și ce alte obligații de plată au.  

Utilizatorii au la dispoziție site-ul www.portabilitate.ro, unde pot afla dacă un număr este portat și īn ce reţea funcţionează numărul respectiv. Totodată, site-ul oferă detalii cu privire la paşii care trebuie urmaţi pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la īntrebări care apar frecvent īn situaţia portării numerelor, dar şi sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare.