Printeaza Pagina

Autorizare generala si indicatori minimali de calitate pentru furnizarea serviciilor de telefonie dedicate publicului

19.11.2002

 

Luni, 18 noiembrie 2002, ANRC a lansat spre consultare publica urmatoarele proiecte: Autorizatie generala pentru furnizarea serviciilor de telefonie dedicate publicului si Indicatorii minimali de calitate a serviciilor de telefonie dedicate publicului.

Autorizatia generala pentru furnizarea serviciilor de telefonie dedicate publicului stabileste conditiile în care pot fi furnizate serviciile de telefonie, specificând drepturile si obligatiile furnizorilor de astfel de servicii. Serviciul de telefonie destinat publicului este definit în proiectul de Autorizatie Generala drept transportul direct, în timp real, al vocii prin intermediul unei retele publice de comunicatii electronice comutate, astfel încât orice utilizator conectat la un punct terminal al retelei sa poata comunica cu orice utilizator conectat la un alt punct terminal al retelei. Serviciul de telefonie destinat publicului poate fi furnizat prin intermediul retelelor publice fixe de comunicatii electronice sau prin intermediul retelelor publice mobile de comunicatii electronice.

Indicatorii minimali de calitate a serviciilor de telefonie dedicate publicului au fost elaborati în concordanta cu Directivele UE, cu standardele si recomandarile ITU-T (elaborate de Uniunea Internationala a Telecomunicatiilor) si ETSI (Institutul European de Standardizare în Telecomunicatii). El cuprinde definitii ale termenilor utilizati si stabileste modalitatile de masurare ale indicatorilor minimali de calitate pentru serviciul de telefonie publica.

Proiectul defineste apelul nereusit ca fiind un apel catre un numar de identificare valid, corect format, la care nu se obtine nici ton de ocupat, nici ton de apel, nici semnal de raspuns, în cel mult 20 de secunde de când informatiile necesare au fost receptionate de retea. Proiectul prevede ca în cazul apelurilor locale procentul maxim acceptat de apeluri nereusite în perioada de vârf este de 2%, în cazul convorbirilor nationale de 3% iar în cazul celor internationale 5%.

Proiectul de Indicatori minimali de calitate a serviciului de telefonie destinat publicului prevede ca timpul mediu de raspuns pentru servicii de operator va fi de 10 secunde, iar ponderea deranjamentelor poate fi de maxim 6% pentru linii de acces ce furnizeaza servicii directe (oferite de furnizorul retelei), si de maxim 5% pentru linii de acces ce furnizeaza servicii indirecte (furnizate de terti, pe baza unei retele care nu le apartine). Proiectul mai prevede ca numarul maxim de reclamatii privind corectitudinea facturii nu trebuie sa depaseasca 2% din numarul total al facturilor emise.

Prin acest document, ANRC impune furnizorilor de servicii de telefonie publica obligativitatea raportarii periodice a valorilor corespunzatoare indicatorilor de calitate. Se vor monitoriza: timpul necesar pentru conectarea la serviciul de telefonie publica, ponderea deranjamentelor, timpul de remediere al deranjamentelor, rata apelurilor nereusite, timpul de stabilire a conexiunii, corectitudinea facturii, etc.

Informatiile astfel obtinute vor fi analizate si prezentate într-un format accesibil si sugestiv publicului larg, asigurându-se astfel informarea corecta si completa a utilizatorilor.

Stabilirea unor conditii minimale de calitate a furnizarii serviciului de telefonie destinat publicului ofera avantaje importante utilizatorului: un nivel minim garantat al calitatii serviciilor; posibilitatea de a corela calitatea serviciului cu tariful perceput pentru acesta; posibilitatea selectarii furnizorului de serviciu de telefonie publica pe criterii riguroase de pret si/sau calitate.

Stabilirea conditiilor minimale de calitate a furnizarii serviciului de telefonie destinat publicului contribuie la dezvoltarea unei concurente efective, transparente, nediscriminatorii si la practicarea unor tarife orientate spre costuri.

Proiectele pot fi consultate pe pagina de Internet a ANRC.



Printeaza Pagina

Autorizare generala si indicatori minimali de calitate pentru furnizarea serviciilor de telefonie dedicate publicului

19.11.2002

 

Luni, 18 noiembrie 2002, ANRC a lansat spre consultare publica urmatoarele proiecte: Autorizatie generala pentru furnizarea serviciilor de telefonie dedicate publicului si Indicatorii minimali de calitate a serviciilor de telefonie dedicate publicului.

Autorizatia generala pentru furnizarea serviciilor de telefonie dedicate publicului stabileste conditiile în care pot fi furnizate serviciile de telefonie, specificând drepturile si obligatiile furnizorilor de astfel de servicii. Serviciul de telefonie destinat publicului este definit în proiectul de Autorizatie Generala drept transportul direct, în timp real, al vocii prin intermediul unei retele publice de comunicatii electronice comutate, astfel încât orice utilizator conectat la un punct terminal al retelei sa poata comunica cu orice utilizator conectat la un alt punct terminal al retelei. Serviciul de telefonie destinat publicului poate fi furnizat prin intermediul retelelor publice fixe de comunicatii electronice sau prin intermediul retelelor publice mobile de comunicatii electronice.

Indicatorii minimali de calitate a serviciilor de telefonie dedicate publicului au fost elaborati în concordanta cu Directivele UE, cu standardele si recomandarile ITU-T (elaborate de Uniunea Internationala a Telecomunicatiilor) si ETSI (Institutul European de Standardizare în Telecomunicatii). El cuprinde definitii ale termenilor utilizati si stabileste modalitatile de masurare ale indicatorilor minimali de calitate pentru serviciul de telefonie publica.

Proiectul defineste apelul nereusit ca fiind un apel catre un numar de identificare valid, corect format, la care nu se obtine nici ton de ocupat, nici ton de apel, nici semnal de raspuns, în cel mult 20 de secunde de când informatiile necesare au fost receptionate de retea. Proiectul prevede ca în cazul apelurilor locale procentul maxim acceptat de apeluri nereusite în perioada de vârf este de 2%, în cazul convorbirilor nationale de 3% iar în cazul celor internationale 5%.

Proiectul de Indicatori minimali de calitate a serviciului de telefonie destinat publicului prevede ca timpul mediu de raspuns pentru servicii de operator va fi de 10 secunde, iar ponderea deranjamentelor poate fi de maxim 6% pentru linii de acces ce furnizeaza servicii directe (oferite de furnizorul retelei), si de maxim 5% pentru linii de acces ce furnizeaza servicii indirecte (furnizate de terti, pe baza unei retele care nu le apartine). Proiectul mai prevede ca numarul maxim de reclamatii privind corectitudinea facturii nu trebuie sa depaseasca 2% din numarul total al facturilor emise.

Prin acest document, ANRC impune furnizorilor de servicii de telefonie publica obligativitatea raportarii periodice a valorilor corespunzatoare indicatorilor de calitate. Se vor monitoriza: timpul necesar pentru conectarea la serviciul de telefonie publica, ponderea deranjamentelor, timpul de remediere al deranjamentelor, rata apelurilor nereusite, timpul de stabilire a conexiunii, corectitudinea facturii, etc.

Informatiile astfel obtinute vor fi analizate si prezentate într-un format accesibil si sugestiv publicului larg, asigurându-se astfel informarea corecta si completa a utilizatorilor.

Stabilirea unor conditii minimale de calitate a furnizarii serviciului de telefonie destinat publicului ofera avantaje importante utilizatorului: un nivel minim garantat al calitatii serviciilor; posibilitatea de a corela calitatea serviciului cu tariful perceput pentru acesta; posibilitatea selectarii furnizorului de serviciu de telefonie publica pe criterii riguroase de pret si/sau calitate.

Stabilirea conditiilor minimale de calitate a furnizarii serviciului de telefonie destinat publicului contribuie la dezvoltarea unei concurente efective, transparente, nediscriminatorii si la practicarea unor tarife orientate spre costuri.

Proiectele pot fi consultate pe pagina de Internet a ANRC.