Printeaza Pagina

InfoClick este furnizorul de serviciu universal care va crea si administra un registru al abonatilor de telefonie si va oferi un serviciu de informatii privind abonatii

În urma analizei ofertelor depuse de catre trei companii în cadrul celor doua proceduri de licitatie pentru punerea la dispozitia utilizatorilor a unui serviciu de informatii privind abonatii si a unui registru al abonatilor, ANCOM a desemnat ca furnizor de serviciu universal compania InfoClick SA, în asociere cu Newsphone Hellas SA Atena Grecia Sucursala Bucuresti, atât pentru crearea si administrarea unui registru al abonatilor, cât si pentru furnizarea unui serviciu de informatii privind abonatii.

Ofertele InfoClick au fost declarate câstigatoare, cu un punctaj de 94,06 puncte din 100 posibile pentru registrul abonatilor si un punctaj maxim pentru serviciul de informatii privind abonatii.

Au mai depus oferte compania Mediasat SA pentru registrul abonatilor si pentru serviciul de informatii privind abonatii si compania S.C. Borg Design SRL pentru registrul abonatilor, ofertele celor doua întrunind punctaje mai mici  decât cele obtinute de câstigator.

InfoClick este desemnat furnizor de serviciu universal pe o perioada de 2 ani de la momentul punerii la dispozitia utilizatorilor finali, pentru prima data, a registrului abonatilor si a serviciului de informatii privind abonatii. Aceste servicii trebuie sa fie disponibile cel mai târziu la data de 31 octombrie 2009.

Compania desemnata furnizor de serviciu universal are obligatia de a realiza si administra baza de date completa, care sa includa numerele de telefon si de fax si anumite date de identificare ale abonatilor serviciilor de telefonie destinate publicului din România (inclusiv utilizatorii de cartele preplatite) care accepta acest lucru.

Registrul abonatilor va fi accesibil publicului în forma electronica, în timp ce serviciul de informatii privind abonatii va fi accesibil publicului prin formarea numarului national scurt 118 800, alocat furnizorului InfoClick.

Constatând ca, în prezent, în România, nu este satisfacut prin mecanismele comerciale specifice unei piete concurentiale dreptul utilizatorilor finali de a avea la dispozitie un serviciu de informatii privind abonatii si un registru care sa ofere informatii cu privire la numerele de telefon ale tuturor abonatilor la servicii de telefonie care accepta acest lucru, autoritatea de reglementare a desemnat un furnizor de serviciu universal care sa puna aceste servicii la dispozitia utilizatorilor. Autoritatea a alocat, de asemenea, numere de forma 118 (xyz) altor 11 furnizori, care ar putea sa ofere servicii de informatii privind abonatii în maxim un an de la alocare.