Comunicate de presă

Cum alegi abonamentul TV

 11.08.2016

 

Atunci când doresc sa încheie un abonament pentru recepționarea programelor de televiziune, este bine ca utilizatorii sa le solicite furnizorilor mai multe informații înainte de semnarea contractelor, precum numarul minim de canale incluse în abonamentul ales și lista completa a acestora. Furnizorii pot modifica lista programelor TV pe parcursul derularii contractului, însa nu și numarul minim al acestora. Doar în cazul pachetelor dedicate sau al anumitor extraopțiuni, pentru care utilizatorii platesc în plus fața de abonamentul ales, furnizorii sunt obligați contractual sa ofere explicit programele incluse în pachetul respectiv.
Ce trebuie sa conțina ofertele de abonament TV
Potrivit Deciziei ANCOM nr. 158/2015 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali, în ofertele de abonament la programe TV prezente pe paginile de internet (indiferent ca e vorba de abonament prin cablu, DTH sau IPTV) trebuie sa se regaseasca cel puțin urmatoarele informații:
  • aria de acoperire a serviciilor;
  • lista programelor TV incluse în fiecare plan tarifar sau link direct catre pagina de internet unde se regaseÈ™te lista, precum È™i, daca este cazul, menÈ›iunea ca aceasta poate suferi modificari pe parcursul derularii contractului;
  • tariful de instalare a serviciului, daca este cazul;
  • perioada minima contractuala pentru fiecare plan tarifar È™i penalitaÈ›ile percepute utilizatorului în cazul rezilierii contractului anterior expirarii perioadei minime contractuale; daca nu exista o durata minima, se va preciza acest lucru;
  • perioada de valabilitate a fiecarui plan tarifar, precum È™i perioada de valabilitate a discount-urilor sau promoÈ›iilor oferite în cadrul planului tarifar respectiv în cazul în care sunt oferite astfel de promoÈ›ii sau reduceri.
  • Facturi detaliate pentru abonamentele TV
Furnizorii au obligația sa emita facturi nedetaliate pentru serviciul de retransmisie a programelor audiovizuale. Pentru a avea mai multe informații despre modul în care le-au fost tarifate serviciile utilizate, utilizatorii pot solicita și o factura detaliata, fie în format tiparit, fie electronic sau o pot accesa on-line din pagina web a furnizorului. Unii operatori elibereaza contra cost factura detaliata în format tiparit.
Potrivit obligațiilor impuse de ANCOM în bazaDeciziei nr. 158/2015 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali, factura detaliata trebuie sa includa informații precum:
  • perioada de tarifare;
  • tariful lunar perceput pentru abonament;
  • tarifele percepute pentru conectare/instalare/reconectare/deconectare, daca este cazul;
  • gratuitaÈ›ile È™i reducerile tarifare de care abonatul a beneficiat È™i modul de aplicare a acestora, daca este cazul;
  • un numar de telefon pe care utilizatorul îl poate apela pentru a solicita informaÈ›ii suplimentare cu privire la factura detaliata.
Ce, cum și unde reclami
În cazul în care aceste informații nu se regasesc pe paginile de internet ale furnizorilor, respectiv în facturile detaliate emise de aceștia, utilizatorii pot face o sesizare la ANCOM – mai multe detalii aici.

 

Mai multe detalii privind serviciile TV sunt disponibile pe pagina de internet a AutoritaÈ›ii, aici.Â