Comunicate de presă

ANC anunta primul numar de telefon portat

30.10.2008

 

Presedintele Autoritatii Nationale pentru Comunicatii, Liviu Nistoran, a anuntat astazi, 30 octombrie 2008, în cadrul unei conferinte de presa prima portare a unui numar de telefon din România.

 

„Ma bucur sa va anunt ca ieri, 29 octombrie 2008, la ora 16.34, a fost portat cu succes primul numar de telefon din România, într-o retea de telefonie mobila. Înteleg ca persoana care si-a schimbat prima furnizorul, portându-si numarul de telefon este foarte multumita de alegerea facuta si de usurinta si rapiditatea cu care s-a desfasurat procesul de portare. Sper ca toti utilizatorii care vor alege sa apeleze la aceasta facilitate sa fie la fel de multumiti ca si primul portat”, a declarat Liviu Nistoran.

 

Pâna astazi, 30 octombrie 2008, în baza de date au fost înregistrate 2.841 cereri de portare, 2.769 pentru telefonie mobila si 72 pentru telefonie fixa. Numarul cererilor de portare s-a dublat de la o zi la alta, din 21 octombrie, data la care portabilitatea numerelor a fost implementata în România.

 

În prima parte a zilei de astazi, 30 octombrie, au fost portate cu succes 14 numere între diferite retele de telefonie mobila, numere care fie au fost activate si functioneaza deja în reteaua furnizorului acceptor, fie sunt în curs de activare.

 

De la lansare, www.portabilitate.ro, site-ul care ofera informatii despre procesul de portare înregistreaza în medie 2000 de vizitatori pe zi, recordul apartinând zilei de 28 octombrie când aproape 2700 de persoane au intrat pe acest site pentru a se documenta despre portabilitate.

 

„Succesul portabilitatii nu trebuie însa evaluat în functie de numarul de portari care au loc, ci trebuie apreciat mai ales în functie de eforturile pe care le fac operatorii pentru a-si pastra clientii, prin oferte mai avantajoase, calitate mai buna a serviciilor si tarife mai mici. Ne dorim sa vedem o piata pe care portabilitatea sa contribuie la jocul competitiv, iar numarul de portari sa reflecte nu nemultumirea fata de un anume operator, ci atractia fata de o oferta mai buna la un pret mai avantajos,” a aratat Liviu Nistoran.