Pierderea/furtul telefonului

Pierderea/furtul telefonului

Pentru a diminua pierderile în cazul în care pierzi sau îți este furat telefonul, ia-ți câteva măsuri de siguranță:

 

  • Nu folosi PIN-ul implicit! Personalizează-l È™i nu-l comunica nimănui!
  • Dacă setările terminalului îți permit, setează o parolă È™i pentru ecran.
  • Dacă ai un smartphone, instalează-È›i o aplicaÈ›ie de localizare a terminalului, în funcÈ›ie de sistemul de operare folosit. De exemplu, pentru iPhone, cea mai cunoscută aplicaÅ£ie se numeÅŸte Find My iPhone, pentru terminalele BlackBerry existăBlackBerry Protect, pentru sistemul de operare Android, aplicaÈ›ia Android Device Manager, la care se asociază un cont Google, iar pentru Windows Phone,  aplicaÈ›ia Find My Phone, dacă a fost configurat È™i un cont Microsoft.
  • Salvează-È›i periodic contactele din telefon sau alte date importante pe un alt dispozitiv sau online. Este posibil ca È™i furnizorul tău să-È›i ofere un serviciu/o aplicaÈ›ie pentru acest lucru. De asemenea, există aplicaÈ›ii pentru accesul la distanță care îți permit să È™tergi informaÈ›iile stocate în telefon (cum ar fi fotografiile, lista de contacte etc.).
  • Păstrează documentele de achiziÈ›ie ale telefonului pentru a È™ti modelul acestuia È™i seria IMEI È™i pentru a putea dovedi că eÈ™ti proprietarul telefonului. 

* seria IMEI (International Mobile Equipment Identity) este un cod unic de identificare a echipamentului, format din 15 cifre, pe care îl poți afla dacă te uiți în interiorul telefonului după ce ai scos bateria sau, pentru anumite modele, dacă formezi de pe telefonul tău numărul *#06#.

 

  • PoÈ›i opta pentru servicii de asigurare a telefonului. Unele tipuri de asigurări acoperă È™i situaÈ›iile în care îți este furat echipamentul asigurat.

 

Ce faci dacă ai pierdut/ți-a fost furat telefonul?

 

  1. Anunță-ți cât mai repede operatorul de telefonie și solicită suspendarea temporară a abonamentului sau a cartelei prepay. În acest mod, de la numărul tău nu vor mai putea fi inițiate apeluri, transmise SMS-uri sau transferate date, dar vei putea fi apelat și vei putea primi mesaje. 

Ca să poți solicita suspendarea trebuie:

  • să fii titularul contractului de abonament sau reprezentantul societății în relaÈ›ia cu operatorul de telefonie;
  • să cunoÈ™ti niÈ™te date despre numărul cartelei, creditul existent, data ultimei reîncărcări, numere apelate  etc., dacă eÈ™ti utilizator de cartelă prepay.

2. În cazul fericit în care îți recuperezi imediat telefonul și cartela, poți solicita reconectarea cartelei (te identifici cu aceleași date).

 

3. Du-te la un centru al operatorului de telefonie și soliciță înlocuirea cartelei suspendate. Vei obține o altă cartelă cu același număr, dar este posibil să ți se solicite și plata unei taxe de schimbare a cartelei.

 

4. Verifică în contractul încheiat cu operatorul dacă trebuie să plătești abonamentul pentru perioada  în care nu ai putut folosi numărul de telefon, respectiv dacă creditul cartelei/extraopțiunile activate sunt disponibile pe noua cartelă.

 

5. În cazul furtului, adresează o plângere organelor de poliție din zona în care s-a produs fapta. Este indicat să ai actele de achiziție a terminalului din care să reiasă IMEI-ul.

  
 
 
 
 
 
  
 
 
   
 
Formulare
 
 
 
  
 

Â