Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri
Industrie

Serviciul de informaţii privind abonaţii şi registrul abonaţilor

Serviciul de informaţii privind abonaţii şi punerea la dispoziţie a registrelor abonaţilor sunt servicii incluse în sfera serviciului universal, furnizarea acestor servicii având drept scop asigurarea posibilităţii fiecărui utilizator de a avea la dispoziţie informaţii precum numărul sau numerele de telefon sau de fax ale utilizatorilor de servicii de telefonie, pre şi post-plătite, persoane fizice sau juridice.
În iunie 2009, ANCOM a desemnat ca furnizori de serviciu universal compania S.C. Infoclick S.A. în asociere cu Newsphone Hellas S.A. Atena Grecia – Sucursala Bucureşti, atât pentru crearea şi administrarea unui registru al abonaţilor, cât şi pentru furnizarea unui serviciu de informaţii privind abonaţii.
S.C. Infoclick S.A. în asociere cu Newsphone Hellas S.A. Atena Grecia – Sucursala Bucureşti au fost desemnaţi furnizori de serviciu universal pe o perioadă de 2 ani de la momentul punerii la dispoziţia utilizatorilor finali a registrului abonaţilor şi a serviciului de informaţii privind abonaţii.
Prin urmare, începând cu 31 octombrie 2009 au fost puse la dispoziţia utilizatorilor din România serviciul de informaţii privind abonaţii şi registrul abonaţilor de telefonie, fiind astfel asigurat dreptul utilizatorilor finali de a fi incluşi în registre ale abonaţilor, respectiv de a avea acces la servicii de informaţii privind abonaţii, drept instituit de directiva comunitară care reglementează serviciul universal în sectorul comunicaţiilor electronice, transpusă în legislaţia naţională prin Legea nr. 304/2003 pentru serviciu universal şi drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice, cu modificările şi completările ulterioare.
 

În data de 31 martie 2011, ANCOM a comunicat Infoclick şi Newsphone Hellas, reprezentată în România prin Newsphone Hellas S.A. Atena Grecia Sucursala Bucureşti, decizia de retragere a calităţii de furnizori de serviciu universal desemnaţi în vederea punerii la dispoziţia utilizatorilor finali a unui serviciu de informaţii privind abonaţii şi, respectiv, a unui registru al abonaţilor în formă electronică. Retragerea calităţii de furnizori vine ca urmare a nerespectării de către furnizorii de serviciu universal a unora dintre obligaţiile pe care aceştia le aveau în calitate de furnizori de serviciu universal. Abaterile au fost constatate de ANCOM în urma controalelor efectuate de la momentul desemnării până în prezent.

Autoritatea va evalua situaţia pe piaţa acestor servicii pentru a constata dacă serviciile de informaţii privind abonaţii şi registrele abonaţilor vor putea fi oferite prin intermediul mecanismelor concurenţiale ale pieţei.
Â